Gestió del patrimoni històric ferroviari a Catalunya
Pàgina 1 de 1
Gestió del patrimoni històric ferroviari a Catalunya
El motiu pel qual crec adient obrir aquest fil és per dialogar, analitzar, contrastar punts de vista... sobre la gestió que en fan organismes públics, privats i particulars del llegat ferroviari que ens han deixat les passades generacions.
Per comprendre cap a on anem, deuríem conèixer molt i molt bé, de manera rigurosa, d'on venim. És per aquesta raó que és essencial preservar correctement (establiment de criteris, etc), posar en valor de forma lògica aquest valuós patrimoni (i denunciar quan no es doni el cas...).
Per que focalitzar la temàtica en terres catalanes? D'una banda perquè la situació espanyola en la matèria ja s'ha debatit, com es diria en castellà "largo y tendido", i per l'altra perquè constituïm una excepció a nivell estatal i mereix d'un anàlisi propi. En efecte, la 1a Revolució Industrial només tingué lloc a Catalunya i el País Basc, i és per aquesta raó que, a Catalunya, es conserva el principal llegat ferroviari de la Península, comprensible tenint présent que el mitjà de transport protagonista d'aquella Revolució Industrial fou el ferrocarril.
En properes entrades desenvoluparé la temàtica.
Per comprendre cap a on anem, deuríem conèixer molt i molt bé, de manera rigurosa, d'on venim. És per aquesta raó que és essencial preservar correctement (establiment de criteris, etc), posar en valor de forma lògica aquest valuós patrimoni (i denunciar quan no es doni el cas...).
Per que focalitzar la temàtica en terres catalanes? D'una banda perquè la situació espanyola en la matèria ja s'ha debatit, com es diria en castellà "largo y tendido", i per l'altra perquè constituïm una excepció a nivell estatal i mereix d'un anàlisi propi. En efecte, la 1a Revolució Industrial només tingué lloc a Catalunya i el País Basc, i és per aquesta raó que, a Catalunya, es conserva el principal llegat ferroviari de la Península, comprensible tenint présent que el mitjà de transport protagonista d'aquella Revolució Industrial fou el ferrocarril.
En properes entrades desenvoluparé la temàtica.
1000-ESTADO- Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 18/05/2016
Temas similares
» FERROCAIB / AAFIB / ... - El patrimoni històric a les Illes Balears.
» Retards, avaries i incidències a Rodalies de Catalunya
» Mapa interactiu d'incidències de la xarxa d'Adif a Catalunya
» Retards, avaries i incidències a Rodalies de Catalunya
» Mapa interactiu d'incidències de la xarxa d'Adif a Catalunya
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum