Fòrums de TRENPASSIÓ
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Saturació del Metro del Vallès

2 participantes

Ir abajo

Saturació del Metro del Vallès Empty Saturació del Metro del Vallès

Missatge por 1000-ESTADO Dc 18 Maig - 22:11

Arran de la recent obertura de l'ampliació dels Ferrocarrils de Catalunya a Terrassa i la propera obertura de la de Sabadell i tenint present el gran desenvolupament demogràfic, econòmic i tècnic de la regió del Vallès des dels "feliços anys 60", la xarxa originada per Pearson en el seu moment es troba amenaçada de mort per causa del seu èxit. Això no és extrany en un ferrocarril suburbà (originàriament pensat com a internacional!) que atravessa les regions més densament poblades de Catalunya.

El ferrocarril, com dèiem, s'ha quedat petit i pateix actualment seriosos problemes de:
-Duració del trajecte (competitivitat amb el vehicle privat i altres mitjans de transport).
-Capacitat (andanes a rebosar, trens excessivament curts...).
-Fiabilitat (conseqüència de les dues problemàtiques que he esmentat, la xarxa no és capaç d'assegurar un servei públic fiable).

Obro aquest fil amb la finalitat de que serveixi com una "pluja d'idees" per millorar aquesta xarxa ferroviària tan necessària per Catalunya.
1000-ESTADO
1000-ESTADO

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 18/05/2016

Tornar a dalt Ir abajo

Saturació del Metro del Vallès Empty Re: Saturació del Metro del Vallès

Missatge por Stadler_GTW Dc 18 Maig - 23:14

El problema que té actualment la xarxa del Vallès com bé s'ha dit, és el tema capacitat. La prolongació de Terrassa ha provocat que cada cop es sumin més usuaris i s'acabin formant situacions de col·lapse. Prova d'això, és que FGC en tan sols pocs dies ha hagut de tornar a modificar els horaris de sortida dels dos nous S5 matinals amb sortida a Terrassa-Nacions Unides, fent-los sortir des de Rubí degut a les queixes dels usuaris d'aquesta localitat que es queixaven que els trens ja sortien plens des de Terrassa.

Respecte a la futura prolongació a Sabadell, m'ensumo que les coses poden ser pitjors encara. Els problemes es podrien multiplicar, sobretot quan es preveu un alt nombre d'usuaris procedents de l'R4 de Rodalies (Viladecavalls, Sant Vicenç de Castellet, Manresa...) ja que amb la prolongació i com ha succeït amb Terrassa, es podran fer combinacions de transport ràpides (Sant Cugat-Manresa per exemple). I ja no vull imaginar si arriba l'L9/L10 a Sarrià...

L'altre front obert el tenim als túnels de Barcelona, concretament al tram Plaça Catalunya-Sarrià, especialment fins a Gràcia. Com a usuari diari d'FGC entre Provença i Gràcia (l'utilitzo per anar a la feina cada matí), tenim els ja clàssics retards que a aquest pas ja no te'ls treu ni Déu. Sí que és cert que no solen ser considerables en segons quins dies, però quan hi han problemes grossos poden arribar als 10 minuts perfectament. Aquests darrers dies, per Provença la majoria de combois passaven amb retard d'un sol minut (quasi res).

El problema és que aquest túnel li passarà com el de Pl. Catalunya de Renfe, no es podrà posar més trens perque no dóna més de si. Per aquest motiu, s'està treballant per deixar l'L6 com una llançadora de forma definitiva, per deixar espai a més trens suburbans, com a màxim ja es guanyaria 22 trens més per hora amb el forat que deixaria l'L6.

La meva proposta passaria per deixar l'L6 com a llançadora, i fer circular tot el dia els S5-S55 per no deixar sense servei les tres estacions per on no paren els S1 i S2; Sant Gervasi, La Bonanova i Tres Torres. A part que jo també prolongaria la S2 fins a Castellar del Vallès, planificada des de fa temps i que els veïns d'aquest municipi porten anys demanant.
Stadler_GTW
Stadler_GTW
Admin

Nombre de missatges : 32
Data d'inscripció : 18/05/2016
Edad : 30
Ubicació : Barcelona / Cubelles

http://trenpassio.weebly.com

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum