La saga de locomotores "MIDI"
2 participantes
Pàgina 1 de 1
La saga de locomotores "MIDI"
En efecte, el meu nick i el meu avatar demostren l'apreci especial que sento per aquesta generació de "velles (i belles!) dames elèctriques" del ferrocarril!
Universals (Franca, Espanya, Holanda, el Marroc...), fiables (més de 70 anys de servei actiu en alguns casos), potents (grans escaladores als Pirineus), polivalents (tan aviat remolcaren grans expressos com modestos mercants regionals; per plana i per muntanya), senzilles (sí! no eren gens complicades de conduir)... En efecte, a principis del segle XX es construïen màquines que ja els agradaria saber construïr a les constructores d'avui en dia!
A Espanya, aquestes màquines foren representades per la sèrie 281 RENFE (1000 ESTADO), construïdes sota llicència CAF a Beasain i de les quals se'n preserven 5 de 7 construïdes (2 d'elles en estat de marxa però no homologades per la REFIG). Destinades a la línia Ripoll-Enveitg des dels seus orígens fins al final dels seus dies (60 anys de servei actiu ininterromput; excepcional a Espanya), fou un dels millors materials que RENFE hagi pogut tenir al llarg de la seva història.
Prosseguiré en properes entrades.
Universals (Franca, Espanya, Holanda, el Marroc...), fiables (més de 70 anys de servei actiu en alguns casos), potents (grans escaladores als Pirineus), polivalents (tan aviat remolcaren grans expressos com modestos mercants regionals; per plana i per muntanya), senzilles (sí! no eren gens complicades de conduir)... En efecte, a principis del segle XX es construïen màquines que ja els agradaria saber construïr a les constructores d'avui en dia!
A Espanya, aquestes màquines foren representades per la sèrie 281 RENFE (1000 ESTADO), construïdes sota llicència CAF a Beasain i de les quals se'n preserven 5 de 7 construïdes (2 d'elles en estat de marxa però no homologades per la REFIG). Destinades a la línia Ripoll-Enveitg des dels seus orígens fins al final dels seus dies (60 anys de servei actiu ininterromput; excepcional a Espanya), fou un dels millors materials que RENFE hagi pogut tenir al llarg de la seva història.
Prosseguiré en properes entrades.
1000-ESTADO- Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 18/05/2016
Re: La saga de locomotores "MIDI"
Pagaria el que fos per veure una ESTADO en servei... amb un tren turístic entre Barcelona i Puigcerdà, seria digne de veure-ho! Recuperant l'esperit del Pullman Cerdanya dels anys 80-90...
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
|
|